Wednesday 25 September 2013

durian dan kaitannya dengan saya


Macam yang dah saya beritahu sebelum ni, saya akan ceritakan pasal buah durian dan ape kaitannya dengan saya.. pelik tak, tiba-tiba daripada "gua", terus bahasakan diri jadi "saya". Takde ape-ape pun..saya nampak bersopan sikit kan??ye dak?? lagi pun ada adik saya tegur.. macam tak best je guna "gua". saya gak rasa camtu..so, lani bahasakan diri dengan "saya" la pulak.. ngee (^_^)..

sebut pasal durian, saya nak cerita la.. kebun durian memang takde, tapi pokok durian banyak..tumbuh merata atau sekitar kawasan rumah.. hantu durian? yup.. saya memang suka sangat3000x makan durian..nampak tak, betapa sangatnya tu..hihihi :P

ok la.. taknak cerita banyak sangat la.. korang semua tengok je gambar ni..

tengok..tengok.. banyak kan.. :)
ni la antara buah durian yang terdapat dekat rumah saya..sebab banyak sangat, ada yang dijual.. dia ada gred-gred untuk durian ni..kalau gred A, mahal la sikit harga dia..hehe

tkde motif kot gambaq ni.. :(
ni la kerja saya lepas balik noreh :)
korang tau ke ape benda yang saya buat tu?? ha, tu nama nya "cuci durian".. kan durian tu jatuh atas tanah.. nak jual mesti lah bagi cantik-cantik sikit..bersih..buang tanah, daun.. tapi boleh je kalau nk jual dengan tanah-tanah tu.. cuma mak ayah saya suruh cucikan gak,,mungkin tak seronok jual dalam keadaan ada tanah,daun-daun bagai.. ha, nak cuci durian ni,kena guna penyapu lidi kecik..
nak buat senang aje..ambik penyapu lidi..kerat bagi pendek..ikat dengan getah.. jadi lah dia..hoho

nampak tak..bersihkan durian tu.. (^_^)
sarung tangan perlu pakai untuk elak luka.. :P
tapi sekarang ni da dua tahun pokok durian ni tak berbuah dah..tak tau nape..harap-harap tahun ni ade la..pleaseeeeeeeeeee :( korang mesti ade yang suka durian kan.. kalau ade rezeki..tahun ni berbuah banyak..boleh la mintak-mintak kat saya.. hiiiii ok la, smpai sini je kot pasal durian ni..kang tulis banyak-banyak..lapa lak.. wassalam..

p/s : sekarang ni, saya minat durian creep la pulak.. hik3x.. ;)




4 comments:

  1. mawuk mawukk. kapan maw dpt lagi gini2ann ? :(

    ReplyDelete
  2. me pun mcm nak tego, tp xsmpi hati. saya much better. wah2 sejak bila minat crepe durian ni? :P

    ReplyDelete
  3. ikmal : hahaha..nnti raya haji aku tgok..aritu da berbunga.. tp harap2 jadi la :(

    ReplyDelete
  4. laisse lazy : oo..tknk tgur.. tknk abg dia ni baik2 ke ha?? tgur je la..:((

    ReplyDelete