Tuesday 24 September 2013

pokok getah?? ape gunanya kepada saya



La ni, gua nak cerita sikit pasal kerja gua masa cuti semester.. alhamdulillah, keluarga gua ade kebun getah.. so, of koz lah gua tolong mak ayah gua menoreh masa cuti-cuti ni. serius, gua suka menoreh. Penat memang penat, kerja ape yang tak penat wehh.. duduk dalam b ilik beraircond pon penat.. kebas bontot lu orang..tak caya.. try la keje yang duduk aje dalam blik beraircond..hewhewhew :)
gua nak beritahu lu orang, menoreh getah ni kena ade skill..kalau lu orang main toreh je, pokok tu boleh "luka" tau..luka tu bukan le berdarah, tapi lama-lama pokok tu akan rosak.. susu takde nanti.. 
gua start noreh masa form5..masa mula-mula habis jugak la pokok tu gua tibai..haha lama-lama ggua expert da.. dapat gak la upah untuk tampung duit belanja gua kat USM nanti.. paling penting, gua takde la menyusahkan mak bapak gua nak minta duit je.. gua selitakn beberapa gambar kebun gua dekat lu orang.. 
mana gua tak suka.. terang bai.. seronok noreh
ni kebun keluarga gua lagi satu.. :)
ha.. gua kan da kata..gua expert sudaaa.. :P
abah gua.. 25 tahun da menoreh je..

tempat gua simpan susu getah sebelum pergi jual..
hasil torehan gua.. bekas hitam tu kita pgil "pot getah"
antara kelengkapan untuk menoreh.. lebih elok pakai lengan panjang.. ;)
ni la sebahagian rutin gua masa cuti semester.. gua aada buat rakaman bagaimana untuk menoreh..tapi tu la.. sudah hilang..nanti gua rakam balik..gua tunjuk dekat lu orang..ok la..gua da janji nak main squash dengan kawan ni.. lepas ni gua akan ceritakan pasal "durian dan gua".. hahaha assalamualaikum.. :)
 

No comments:

Post a Comment